بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» درمان ترس با تکنیک های جدید

روانشناسی چندین بار از این اصل استفاده کرده است. به عنوان مثال ، یک شیرخوار نمی تواند در مورد اینکه آیا آنها می توانند تفاوت های بین قرمز و آبی ، یا بین صداهای را بیان کنند ، گزارش دهند. اما می توانید نوزادان را به یک رنگ یا صدا تغییر دهید و سپس به دیگری تغییر دهید. اگر شیرخوار شیرخوار شود (تحریک فیزیولوژیکی را نشان می دهد) ، می دانید که آنها تفاوت را دیدند. درمان ترس متخصصین ازدواج اغلب به زوجانی که با دست و پنجه نرم می کنند ، توصیه می کنند که "چیز جدیدی را امتحان کنند.


این امر به این دلیل انجام می شود که یک محرک جدید سیستم عصبی را نابود می کند و باعث برانگیختگی می شود. این برانگیختگی به نوبه خود می تواند به دلیل رضایت ا نادیده گرفته شود.


اما مهمترین کاربرد اصل عادت در زمینه درمان اضطراب بوده است.


تجربه اضطراب باعث برانگیختگی سیستم عصبی می شود. اگر سیستم عصبی شما برانگیخته نشود ، نمی توانید اضطراب را تجربه کنید. قابل درک است ، اما متأسفانه ، اکثر افراد سعی می کنند با اجتناب از موقعیت ها یا اشیاء که باعث احساسات می شوند ، با احساس اضطراب کنار بیایند. با این حال ، اجتناب از سیستم عادی عصبی شما جلوگیری می کند. بنابراین ،

اجتناب از این امر اطمینان می بخشد که موضوع یا وضعیت ترسیده همچنان تازه باقی بماند ، و از این رو برانگیخته شود ، و از این رو برانگیخته شود. علاوه بر این ، اجتناب از تمایل به مرور زمان تعمیم می یابد. اگر از کار آسانسور در محل کار خودداری کنید ، به زودی شروع به اجتناب از همه آسانسورها ، و سپس تمام ساختمانهایی خواهید کرد که دارای آسانسور و غیره هستند. به زودی ، شما در زندان اجتناب زندگی خواهید کرد.


علاوه بر این ، هنگامی که از چیزی که باعث ترس شما شود جلوگیری می کنید ، تمایل دارید احساس شکست را تجربه کنید. هربار که از یک موضوع یا موقعیت ترس بر حذر دارید ، اضطراب شما در حالی که مقداری از دست می دهید قدرت می یابد. شما تجربه دیگری از عدم موفقیت و اثبات دیگری را اثبات می کنید که نشانگر ضعف شماست. سرانجام ، اجتناب ، عمل را از بین می برد. بدون تمرین ، تسلط بر آن دشوار است. بدون تسلط ، اعتماد به نفس کمتر افزایش می یابد.


بنابراین ، جلوگیری از اضطراب آن را حفظ و بزرگ می کند. برای خلاص شدن از اضطراب خود ، باید به جای استفاده از "قرار گرفتن در معرض" ، از اصل عادت استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض قدرتمندترین داروی روانشناسی شناخته شده است. این مسئول ، بطور مستقیم یا غیرمستقیم ، بیشترین پیشرفت مثبت را در درمان دارد - هر درمانی ، اما بویژه درمان اضطراب. قرار گرفتن در معرض با ترس های شما روبرو می شود و این باعث می شود در کوتاه مدت کوتاه بی اعتدال شوید. اما بسیاری از اهداف بلند مدت ارزشمند مستلزم ناراحتی کوتاه مدت است (فکر می کنید برای امتحان مطالعه کنید).


قرار گرفتن در معرض به نظر می رسد ضد شهودی است ، اما بسیاری از حقایق ضد شهود هستند (به این واقعیت فکر کنید که ما در یک توپ شناور در فضای بی نهایت ساکن هستیم). قرار گرفتن در معرض مردم باعث ترس و وحشت می شود ، اما چیزهای ترسناک لزوماً خطرناک نیستند (فکر می کنید سواحل غلتکی ، فیلم های ترسناک). قرار گرفتن در معرض در درجه اول ترسناک است زیرا اکثر افراد ، فاقد درک اصول عادت ، انتظار دارند که ترس خود را در صورت وجود یک شی یا وضعیت ترسیده به طور نامحدود افزایش دهد. اما هیچ چیز به طور نامحدود بالا نمی رود. و ترس ، اگر با آن روبرو شوید ، به زودی به محض عادت ، فروکش خواهید کرد.



بنابراین با اضطراب ، تنها راه بیرون رفتن است. اگر از عنکبوتها مضطرب هستید ، باید عنکبوت ها را کنترل کنید. اگر از آسانسور ترسیده اید ، باید بارها و بارها از آسانسور سوار شوید. اگر از صحبت کردن در کلاس ترسیدید ، باید در کلاس صحبت کنید. این کار آسان نیست ، زیرا مقابله با ترس شما اضطراب اولیه زیادی را به همراه خواهد داشت. شما باید در وضعیت ترس بمانید و با واکنش ترس شدید روبرو شوید تا اینکه شروع به فرو ریختن کند ، که این کار را انجام می دهد ، زیرا باید با طراحی باشد.


قرار گرفتن در معرض بهتر از اجتناب از سطح فیزیولوژیکی با ایجاد عادت سیستم عصبی است که پادزهر فیزیولوژیکی اضطراب است. اما در سه سطح دیگر نیز بهتر عمل می کند.


در سطح روانشناختی ، مقابله با ترس خود به جای پشت کردن ، احساس موفقیت و توانمندی را به وجود می آورد. هربار که با ترس خود مقابله کنید ، قدرت می گیرید در حالی که اضطراب شما قدرت خود را از دست می دهد (می توانم آن را تحمل کنم ؛ دشوار است اما غیرممکن نیست ؛ این پایان دنیا نیست). هر وقت با ترس خود روبرو شدید ، شواهدی از توانایی خود در مقابله جمع می کنید (من دیروز این کار را کردم ؛ امروز می توانم دوباره این کار را انجام دهم).


https://adaa.org/living-with-anxiety/ask-and-learn/ask-expert/how-can-i-overcome-my-fear-of-flying

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده